Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с перката на радиатора?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с перката на радиатора?

    Имам навика често да си гледам уредите и днес докато карах забелязах, че след като колата загря и стигна 90 градуса, температурата не падна. Качи се малко над 90, но след това излязах от задръстването и температурата падна.

    Малко по късно отново в трафик забелязах, че дори след 90 продължава да се кача. Стигна 100. Малко над 100, след което стигнах и паркирах. Вдигнах капака докато работеше двигателя и перката не въртеше.

    Скоро имах проблеми с бушоните и трябваше да сменям голям бушон, не знам дали това може да има връзка или кой е бушона който трябва да погледна за там? Някакви идеи къде мога да търся проблема, защото не мога да я закарам много надалеч на сервиз, особено сега като е топло ...

    Благодаря предварително!
    Аlfa Romeo 156 1,8 TS
    Fiat Bravo - 1,6
    Hyundai i20 - 1,2

  • #2
    Колега,имам същия проблем от 2 год...сменях релета,реустати или как там се казват тия джаджи и проблема си остана , перката ми върти само на 2-ра степен когато колата вече почти е преграля.
    Перката обаче работи и на първа степен ако пусна климатика.
    Резултата от тая тъпотия е,че преграх колицата преди малко повече от година и пукнах глава на 8 места ... така че ако намериш решение свиркай,защото моята перка все още не се включва и се чудя какво да я правя
    Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
    140 HP + Chip Tuning -> ex
    Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
    Born to make me happy

    Comment


    • #3
      А като пуснеш климата,пак ли не ще да върти??Ако не върти и тогава ,си погледни реостата.Знам,че звучи тривиално,но....отиваш на диагностика,качват ти колата и започва едно приятно возене с малко повече газ(в движение и на място),и се разбира дали и кога ти се включват 1-ва или 2-ра степен и така....най-важно е да работят вентилаторите....и не забравай,че уреда който ти показва температурата,може и да послъгва.....затова само диагностика,според мен..
      Last edited by undy; d.m.y г., 23:04.
      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

      Comment


      • #4
        За доктор е работата. Тоците ги няма. Не е нищо сложно, просто отидете в сервиз да премерят защо не идва тока. Перката се управлява на моторния блок на колата. Нормално релето за перката е постоянно захранено с плюс от акумулатора през главното реле и бушон. Моторния блок при достигане на определена температура подава маса на управляващата верига на релето, то включва и затваря веригата към вентилатора. Има две релета. Едното за първа другото за втора степен като първата минава през реостата по спомен 50 ома. Трябва да се премери дали идва + и маса на силовата верига на релето първо. После дали идва сигнал от на управляващата и след това да се проверят връзките до реостата и перката. Лесно за изпълнение по принцип.
        Last edited by oem; d.m.y г., 00:03.
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #5
          Втората скорост се включва при достигане на 110 градуса или при включване на климатика. В задръстване нормално да ти стигне до 110 градуса. След излизане от задръстването си пада на 90 и би трябвало там да си остане, освен ако нямаш повреден, например термостат...

          Аз имах преди проблем - когато достигаше температура, за да включи втората скорост на охладителната перка или ако включа климатика и ми гърмеше бушона... В крайна сметка се оказа, че е проблема в самия вентилататор и втората му скорост.

          Провери дали ти включва втората скорост като включиш климатика, както те съветваха. Ако не включва провери първо реостата и ако не е от него - сервиз.

          Ако изобщо не върти, значи или перката е отишла или бушона е изгърмял. Бушона се намира под капака. В една кутиика. Голям бушон, 40 амперов.
          Last edited by Seishin; d.m.y г., 00:48.
          Alfa Romeo 156 1.8 TS 144HP 1998

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Seishin Покажи съобщение
            Втората скорост се включва при достигане на 110 градуса или при включване на климатика. В задръстване нормално да ти стигне до 110 градуса. След излизане от задръстването си пада на 90 и би трябвало там да си остане, освен ако нямаш повреден, например термостат...

            Аз имах преди проблем - когато достигаше температура, за да включи втората скорост на охладителната перка или ако включа климатика и ми гърмеше бушона... В крайна сметка се оказа, че е проблема в самия вентилататор и втората му скорост.

            Провери дали ти включва втората скорост като включиш климатика, както те съветваха. Ако не включва провери първо реостата и ако не е от него - сервиз.

            Ако изобщо не върти, значи или перката е отишла или бушона е изгърмял. Бушона се намира под капака. В една кутиика. Голям бушон, 40 амперов.
            Колега чертата след 90гр. е 100гр.
            sigpic
            Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
            156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
            147 JTDm 140-Малката манекенка
            GT- JTDm 150

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от blank_jack Покажи съобщение
              Имам навика често да си гледам уредите и днес докато карах забелязах, че след като колата загря и стигна 90 градуса, температурата не падна. Качи се малко над 90, но след това излязах от задръстването и температурата падна.

              Малко по късно отново в трафик забелязах, че дори след 90 продължава да се кача. Стигна 100. Малко над 100, след което стигнах и паркирах. Вдигнах капака докато работеше двигателя и перката не въртеше.

              Скоро имах проблеми с бушоните и трябваше да сменям голям бушон, не знам дали това може да има връзка или кой е бушона който трябва да погледна за там? Някакви идеи къде мога да търся проблема, защото не мога да я закарам много надалеч на сервиз, особено сега като е топло ...

              Благодаря предварително!
              Както каза Оем,проблема не е много труден за разрешаване,просто трябва да се погледнат някои неща,включително и с компютър

              ---------- Post added at 10:34 ---------- Previous post was at 10:34 ----------

              Първоначално публикувано от Bella Покажи съобщение
              Колега,имам същия проблем от 2 год...сменях релета,реустати или как там се казват тия джаджи и проблема си остана , перката ми върти само на 2-ра степен когато колата вече почти е преграля.
              Перката обаче работи и на първа степен ако пусна климатика.
              Резултата от тая тъпотия е,че преграх колицата преди малко повече от година и пукнах глава на 8 места ... така че ако намериш решение свиркай,защото моята перка все още не се включва и се чудя какво да я правя
              За теб важи същото
              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

              Comment


              • #8
                Тествали сме уреда за температура в колата,работи и показваната от него температура съответства с реалната.
                Сменян е реостат,без резултат.
                Правени са опити,при даване на късо перката отново не тръгва.
                Бушоните са наред.
                Жици прогнили няма,преглеждана е там цялата система.
                И решение на проблема все още няма ...
                Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
                140 HP + Chip Tuning -> ex
                Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
                Born to make me happy

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Bella Покажи съобщение
                  Тествали сме уреда за температура в колата,работи и показваната от него температура съответства с реалната.
                  Сменян е реостат,без резултат.
                  Правени са опити,при даване на късо перката отново не тръгва.
                  Бушоните са наред.
                  Жици прогнили няма,преглеждана е там цялата система.
                  И решение на проблема все още няма ...
                  Твойта кола по спомен май беше с 2 реостата
                  Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                  Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                  Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                  Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                  Comment


                  • #10
                    Колега,нямам точна идея,но до колкото си спомням и аз ДА с 2 реостата е и ние на времето сменихме този на перката която не се връти на първа степен,тъй като на втора се включват директно и двете перки.
                    Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
                    140 HP + Chip Tuning -> ex
                    Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
                    Born to make me happy

                    Comment


                    • #11
                      Много взеха да ме кефят тези подобни теми.
                      В различни форуми търсих решението на проблема, всеки форум има различни теми, всяка от които разглежда проблема от различен ъгъл и предлага различни варианти.

                      Синтезирано всичко стига до 3 възможни места на които трябва да се погледне, преди да се ходи по "доктори".

                      1. Проверка на релето (на 156 се намира в кутията пред акумулатора, самата кутия си има легенда кое реле за коя степен на вентилатора е). Изгорелите релета си личат по стопена пластмаса в основата на крачето и се сменят.

                      Ако проблема не е там или продължава след това, се проверява на място номер,

                      2. Резистора монтиран на самия обръч на вентилатора. Тази тема (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=47629) в първата си страница показва резистора и реферира номера на частта. Резистора се сменя ако е стопен или обгорен. Прилагам снимка тип "открийте разликите" за да разберете дали е за смяна.

                      И ако проблема не е там, остава едно трето място -- кутията с бушоните находяща се върху акумулатора. Проверяват се бушоните с ампери 40, 60 и 70. Ако са изгорели - сменят се. (Прилагам легенда на бушоните върху акумулатора.)

                      Тези три места са най-честите огнища на причинител на този така популярен и често срещан проблем при 156-ците. Едва след като трите места са проверени се ходи на доктор, защото и трите неща могат да се отремонтират от шофьор и любител без срещи от вида "Ей ся читирсет леа тука за туй батка, щото е трудно райш ли."
                      Attached Files
                      Last edited by Kiber; d.m.y г., 21:43.
                      2002 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon
                      .

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Kiber Покажи съобщение
                        Много взеха да ме кефят тези подобни теми.
                        В различни форуми търсих решението на проблема, всеки форум има различни теми, всяка от които разглежда проблема от различен ъгъл и предлага различни варианти.

                        Синтезирано всичко стига до 3 възможни места на които трябва да се погледне, преди да се ходи по "доктори".

                        1. Проверка на релето (на 156 се намира в кутията пред акумулатора, самата кутия си има легенда кое реле за коя степен на вентилатора е). Изгорелите релета си личат по стопена пластмаса в основата на крачето и се сменят.

                        Ако проблема не е там или продължава след това, се проверява на място номер,

                        2. Резистора монтиран на самия обръч на вентилатора. Тази тема (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=47629) в първата си страница показва резистора и реферира номера на частта. Резистора се сменя ако е стопен или обгорен. Прилагам снимка тип "открийте разликите" за да разберете дали е за смяна.

                        И ако проблема не е там, остава едно трето място -- кутията с бушоните находяща се върху акумулатора. Проверяват се бушоните с ампери 40, 60 и 70. Ако са изгорели - сменят се. (Прилагам легенда на бушоните върху акумулатора.)

                        Тези три места са най-честите огнища на причинител на този така популярен и често срещан проблем при 156-ците. Едва след като трите места са проверени се ходи на доктор, защото и трите неща могат да се отремонтират от шофьор и любител без срещи от вида "Ей ся читирсет леа тука за туй батка, щото е трудно райш ли."
                        Веднага ти отговарям приятелю:

                        1.Ами ако някой гениален майстор е сменял съединител примерно,и е размешал релетата,какво парвиш??????
                        2.Резистора може да не е нито стопен,нито обгорен,а просто прекъснал,тогава какво правиш???????
                        3.Ти знаеш ли докъде трябва да се стигне за да изгори 40-50-60 амперов бушон а???????Дотам че като сложиш новия/ако стария е изгорял/директно изгаря пак-зашото за да изгори такъв сериозен бушон,има проблем по изнсталацията или в сами вентилатор.

                        П.С.щом колежката/предполагам,дано да няма сърдити/ е ходила на няколко места и не са се оправили,знаи проблема можеби не е толкова лесен за отстраняване
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          Не съм искал да нараня нечии чувства, приятел. Аз не боравя с "ако", на мен ми е важно да има на едно място събрани всички стъпки в процеса по елиминиране на проблема, стъпки, които да са по силите на любителя на марката да предприеме за да си помогне сам преди да отиде при алчните майстори, които ти искат 30 лева за смяна на дебитомер, който се сменя за 5 минути и прочее подобни "сервизни хубавци" имплантирали се по форумите да ловят балъци като мен.

                          Темата с вентилаторите в този форум се среща минимум 3 пъти, а може би 4 или 5. И във всяка тема има различни подхвърлени неща, нека са събрани на едно място и при майстори да се ходи не защото не можем да си помогнем един на друг във форума, а защото проблема изисква специална апаратура и професионално ноу-хау.

                          А на твоя въпрос, ще ти кажа, че не всеки сменен бушон задължително гори пак.
                          Last edited by Kiber; d.m.y г., 16:59.
                          2002 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon
                          .

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Kiber Покажи съобщение
                            А на твоя въпрос, ще ти кажа, че не всеки сменен бушон задължително гори пак.
                            Това някаква метафора ли е или разчиташ на теорията на вероятностите може би?

                            Наистина 80А предпазител за да изгори значи има сериозна причина. А някой от тези големите бушони обикновено захранват и доста други системи в автомобила. Изгори ли някой от тях няма да работят доста неща Това са така наречените Main Fuse (главен предпазител). Обикновено те никога не горят, защото преди тях има други по-слаби такива, но ако все пак изгори значи проблема е доооста сериозен и ако проблема не е отстранен е сигурно, че новия ще изгори веднага или нещо ще се запали.
                            Last edited by oem; d.m.y г., 21:09.
                            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                            Comment


                            • #15
                              Вчера пробвах след като запалих, включих климатика, но перката не тръгна. Трябва ли колата да е загряла или щом е пуснат климатика, задължително трябва да върти на 1-ва степен? Днес ще проверя бушоните и релетата както предложи Кибер.

                              Иначе бушонът който бе изгорял наскоро беше от големите - 40А. Бушонът е горял и преди, защото този който аз смених е бил оправян с тел!!!!!! Без въпросния бушон работи само радиото и лампите в купето. Дори не можеш да дадеш контакт.

                              Май ще я закарам на сервиз, ще видя как ще си стигна до Пловдив

                              Благодаря за отговорите, ще пиша като оправя проблема от какво е било.
                              Аlfa Romeo 156 1,8 TS
                              Fiat Bravo - 1,6
                              Hyundai i20 - 1,2

                              Comment

                              Working...
                              X